ایران از لحاظ علمی و پزشكی در جایگاه مطلوبی قرار دارد
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا ، 'علی حسن خلیل' روز سه شنبه در دیدار با 'مرضیه وحیددستجردی' وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی افزود: باوجود مشكلات و دشواری هایی كه به ایران تحمیل شده است، ایران دستاوردهای خوبی در همه زمینه های علمی و فناوری به دست آورده است و مطمئن هستیم برغم تهدیدات فراوان می تواند به راه خود ادامه دهد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینكه از مسوولان ایران، همواره مواضع پشتیبانی كننده شنیده ایم، مسوولان این كشور اطمینان داشته باشند كه ما همیشه در كنار آنها خواهیم بود و همواره نیازمند پشتیبانی و حمایت ایران هستیم.

وزیر بهداشت لبنان با بیان اینكه حمایت و پشتیبانی از ایران می تواند سیاسی یا مقاومتی باشد، گفت: دركنار همه این حمایت ها، آمادگی داریم تا در همه زمینه ها، همكاری ها را تحكیم بخشیم.

حسن خلیل ادامه داد با توجه به باور و اعتقاد عملی خود به ایران، مطمئن هستیم ایران مصمم است تا همكاری های علمی خود را با لبنان توسعه دهد براین اساس مجموعه ای از اهداف بویژه در زمینه دارو را مشخص كرده ایم و امروز به ایران آمده ایم تا در این رابطه گام برداریم.

وی تاكید كرد باید گام های بلندتری برداشته شود تا ایده ها عملی شود.

وزیر بهداشت لبنان با بیان اینكه ایران تولید كننده و لبنان مصرف كننده و واردكننده دارو به شمار می رود، افزود: برغم اینكه تعداد جمعیت لبنان زیاد نیست، اما بازار دارویی خوبی برای ایران به شمار می آید.

وی افزود: افتخار می كنم كه جمهوری اسلامی ایران را به عنوان الگویی برای خود قرار داده ایم چراكه این كشور، نظام خود را از روز اول برپایه خودكفایی پایه ریزی كرد.

** اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای پذیرش دانشجویان لبنانی

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی نیز در این دیدار از آمادگی این وزارتخانه برای پذیرش دانشجویان لبنانی برای تحصیل در دانشگاه های علوم پزشكی كشور خبرداد.

'محمد حسین آیتی' افزود: تعداد محدودی از دانشجویان لبنانی در دانشگاه های علوم پزشكی كشور ما مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت ایران آمادگی دارد تا با پذیرش دانشجویان كشور لبنان، بهترین خدمات آموزشی را به آنها ارایه دهد.

آیتی با بیان اینكه نسل جوان كشور ما و دانشجویان جوان نقش مهمی در موفقیت ایران و كشورهای منطقه داشته اند، گفت: باید ارتباط دانشجویان و نسل جوان ایرانی با لبنان هر چه بیشتر و بهتر شود.

بر اساس این گزارش، حسن امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان وزارت آموزش پزشكی نیز در این دیدار برای مراودات بیشتر دو كشور در بخش های تخصصی و فوق تخصصی اعلام آمادگی كرد.

اجتمام**9105/9185 ** 1569**





:: برچسب‌ها: روش , عکس ها ,
:: بازدید از این مطلب : 466
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: